27

واتیکان میزبان مبلغین عرفان کاذب

  • کد خبر : 526
  • 30 اردیبهشت 1397 - 13:41
واتیکان میزبان مبلغین عرفان کاذب

به گزارش جمن نیوز، واتیکان در 12 اردیبهشت سال جاری میزبان کنفرانسی سه روزه با حضور کاترین الیزابت هادسون معروف به کتی پری ستاره موسیقی پاپ بود. کتی پری، ستارۀ جنجالی موسیقی پاپ برخلاف معمول در این کنفرانس دربارۀ «مدیتیشین متعالی» (موسم به  TM و یکی از فرقه‌های فعال عرفان‌های کاذب) و «چشم سوم» به […]

به گزارش جمن نیوز، واتیکان در 12 اردیبهشت سال جاری میزبان کنفرانسی سه روزه با حضور کاترین الیزابت هادسون معروف به کتی پری ستاره موسیقی پاپ بود.

کتی پری، ستارۀ جنجالی موسیقی پاپ برخلاف معمول در این کنفرانس دربارۀ «مدیتیشین متعالی» (موسم به  TM و یکی از فرقههای فعال عرفانهای کاذب) و «چشم سوم» به سخنرانی برای حضار که عموما از مقامات کلیسایی، و روسای برخی بنیادهای خیریه بودند پرداخت.

کتی پری به عنوان سفیر سلامت بنیاد CURA در واتیکان حضور یافته بود. وی در سخنرانی خود به تشریح استفاده از آموزههای فرقه مدیتیشن متعالی، برای کسب آرامش روحی و عدم استفاده از داروهای آرامبخش از سوی خود پرداخت.

این کنفرانس سه روزه با نام «اتحاد برای درمان» توسط واتیکان و بنیاد CURA (یک بنیاد خیریه ارائه دهنده خدمات پزشکی در سراسر جهان) برگزار شد.

باب راث، استاد مدیتیشن و مدیر برنامههای کتی پری، دیوید لینچ مدیرعامل بنیاد غیرانتفاعی مدیتشین، آنتونی رابینز، سخنران انگیزشی و از اعضای جنبش تفکرنوین، و البته جو بایدن، معاون باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری، از دیگر شرکتکنندگان در کنفرانس واتیکان بودند.

شایان ذکر است در ابتدای ورود و رواج مصادیق معنویت شرقی همانند یوگا، طب سوزنی، مدیتیشن و… به غرب، واتیکان به شدت در این مورد واکنش نشان داده و در بیانیه هایی در سال 1989 و 2003 آن را محکوم کرد. اما اکنون واتیکان نه تنها حساسیتی بر روی این موضوع ندارد بلکه به میزبانی مبلغین آنها مشغول است. برخی تحلیلگران این چنین چرخشهای غیرمنتظره را حاصل اقدامات ساختارشکنانه پاپ فرانسیس  در حوزه دین و معنویت عنوان میکنند.

 

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=526
  • 451 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.