15
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیر اشتباهی قرار گرفته است

نقد مظاهری‌سیف به برنامه‌های معنوی مبتنی‌بر کابالیسم

  • کد خبر : 524
  • 30 اردیبهشت 1397 - 13:40
نقد مظاهری‌سیف به برنامه‌های معنوی مبتنی‌بر کابالیسم
وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی ایران تمرکز خود را روی معنویت برای کودکان گذاشته‌اند و پیگیر تعامل با آموزش و پرورش هستند، که این رویکرد درستی نیست و موجب تنزل معنویت و تبدیل آن به قصه شاه پریان خواهد شد.

بهداشت معنوی؛ حجت‌السلام حمیدرضا مظاهری‌سیف، رئیس موسسه بهداشت معنوی، در اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور یافت. ایشان در این جلسه به توضیح مراحل رشد معنوی بر اساس نظریه «سازه‌های روحی» پرداخت و توضیح داد که مهمترین مرحله برای رشد معنوی سنین نوجوانی و اوایل جوانی در حدود 14 تا 21 سال است و بعد از آن حدود 11 تا 14 سال اهمیت دارد.

رئیس موسسه بهداشت معنوی توضیح داد که در سنین زیر هفت سال، درصد کمی از رشد معنوی کودک اتفاق می‌افتد و این دوره به رشد جسمی و زیرساخت های روانی کودک اختصاص دارد. او تأکید کرد که در دوره کودکی اول، یعنی زیر هفت سال، می‌توانیم با کمی تخیلات معنوی و پاسخ‌های کلی و توصیفی به سوالات کودکان او را برای مراحل بعدی رشد که در سلامت معنوی نقش اصلی را دارند، آماده کنیم. به همین علت این دوره، دوران بازی و شادی و آزادی کودک است، و تربیت معنوی او اولویت ندارد.

مظاهری‌سیف با اشاره به برنامه‌های مرکزی موسوم به کابالاسنتر (یکی از مراکز اصلی ترویج کابالیسم در دنیا) در ایالات متحده، توضیح داد که این مرکز برنامه‌هایی را برای پرورش معنوی کودکان در سنین زیر هفت سال دارد. در برنامه‌های این مرکز اساسا معنویت با هدف شادی و لذت و تفریح تعریف می‌شود و حتی ارائه معنویت برای بزرگسالان نیز، راه‌هایی برای پرورش کودک درون است. مرکز کابالا برای گسترش برنامه‌های خود که در راستای اندیشه کابالیسم است، با سازمان‌های بین‌المللی از جمله یونسکو و نهادهای دیگر همکاری می‌کند.

ایشان تاکید کردند که وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی ایران تمرکز خود را روی معنویت برای کودکان گذاشته‌اند و پیگیر تعامل با آموزش و پرورش هستند، که این رویکرد درستی نیست و موجب تنزل معنویت و تبدیل آن به قصه شاه پریان خواهد شد.

اگر نقشه کاملی برای سلامت معنوی وجود داشته باشد و بدانیم که در دوران کودکی برای چه معنویتی می‌خواهیم کودک را آماده کنیم، برنامه‌های درستی تنظیم خواهد شد. در حال حاضر وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی بدون داشتن یک نقشه جامع و روشن برای سلامت معنوی بر کودکان متمرکز شده‌اند و این راه درستی نیست.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=524
  • 307 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.