18
رفتار آونگی پائولو کوئیلو برای جذب مخاطبان فارسی زبان

پائولو کوئیلو از دیدار با فرح تا تقبیح ربع پهلوی

  • کد خبر : 1164
  • 30 مهر 1397 - 13:23
پائولو کوئیلو از دیدار با فرح تا تقبیح ربع پهلوی
پائولو کوئلیو تحت تأثیر همین ارتباطات در سال 1388 و هم‌زمان با شکل‌گیری فتنه غربی-عربی-عبری علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع آشوب‌طلبان موضع گرفت.

بهداشت معنوی؛ پائولو کوئیلو نویسندهای شناختهشده و پرطرفدار در ایران است و شاید این موضوع باعث شده وی از سوی جریانات ضدانقلاب و سلطنتطلب مورد توجه قرار بگیرد. برای مثال این نویسنده برزیلی ارتباطاتی با فرح پهلوی، همسر محمدرضا شاه مخلوع، دارد و عکسهایی از این دو نفر در فضای مجازی وجود دارد.

پائولو کوئلیو تحت تأثیر همین ارتباطات در سال 1388 و همزمان با شکلگیری فتنه غربی-عربی-عبری علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع آشوبطلبان موضع گرفت. علاوه بر این، آرش حجازی، مترجم برخی آثار وی در ایران، در پی قتل ندا آقاسلطان از سوی جریانات ضدانقلاب به خارج از کشور فرار کرد. همزمانی این دو حادثه منجر به ممنوعیت چاپ آثار این نویسنده برزیلی در ایران شد.

پائولو کوئلیو در ادامه فراز و نشیب ایفاگری نقش در سیاست داخلی ایران و برای رفع ممنوعیت چاپ آثارش، چرخش سیاسی از خود بروز داد و با انجام یک توئیت توهین‌آمیز علیه رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع، دوباره به عرصه رسانهای کشورمان بازگشت و همزمان مورد توهین سلطنتطلبان قرار گرفت؛ بهگونهای که آثار وی توسط سلطنتطلبان به آتش کشیده شد.

با توجه به هماهنگی جریان استکبار جهانی در پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی ایران، به نظر میرسد چاپ آثار پائولو کوئلیو در ایران مهمتر از حمایت جریان سلطنتطلب مخالف جمهوری اسلامی باشد؛ بنابراین تصمیم بر آن شده که آثار وی در ایران دوباره منتشر شود.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=1164
  • 458 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.