23
فرار رو به جلو عادت همیشگی یاران حلقه

پاسخ به بیانیه تیم عملیات روانی محمدعلی طاهری

  • کد خبر : 7047
  • 07 اردیبهشت 1400 - 11:12
پاسخ به بیانیه تیم عملیات روانی محمدعلی طاهری
آقای حمیدرضا مظاهری سیف که یکی از منتقدین عرفان حلقه است، اولین کتاب عرفانی خود با نام «خودشناسی عرفانی» را در سال 1379 تألیف کرد و این کتاب در سال 1381 منتشر شد.

همواره یکی از بزرگ ترین ادعاهای محمدعلی طاهری لیدر عرفان حلقه که اخیراً شاخۀ جدیدی در این مکتب تأسیس کرده است، این بوده که وی تنها استاد کامل عرفان است و همۀ عالم باید در محضر او شاگردی کنند.

به گزارش خبرگزاری بهداشت معنوی، تیم عملیات روانی عرفان حلقه، شاخۀ محمدعلی طاهری، در تلاشی دیگر با صدور بیانیه ای و بدون نام بردن از فرد یا گروه خاصی، دشمنان فرضی و منتقدان حقیقی محمدعلی طاهری را مورد هجمه قرار داده اند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

⛔️ جوابیه به دایه مهربانتر از مادر⛔️

«محتوای ارائه شده در مکتب عرفان حلقه به حدی گیرا و عمیق و پاسخگو و مثمر ثمر بوده که در طی سالیان متمادی و علیرغم هجمه های معاندین کوردلی مثل شما بازجویان متنعم از سفره بهداشت معنوی در پروژه حذف و تخریب عرفان کیهانی حلقه، باز هر روزه گروندگان و حامیان و طالبان و معرفت پژوهان را در اقصی نقاط جهان گرد هم می اورد ، و هر حرکتی که از جانب استاد عزیزمان در جهت پیشبرداهداف کمال گرایانه ارائه شده است با استقبال بی نظیری از جانب معرفت پژوهان مواجه شده است .

طبیعتا بهتر است نقش کاسه داغتر از آش را ایفا نکنید که یعنی به فکر محتوای ارائه شده در عرفان حلقه و به فکر معرفت پژوهان هستید ، حداقل این از شما معاندین مسیر کمال بر نمی اید .

واگر امروز چنین حرفی میزنید بدلیل بهره مندی تان به مدت ۹سال دراتاقهای بازجویی اوین از حضور پربرکت استاد ارجمندمان است که بارها و بارها این مباحث را با شما مطرح کرده و به مفصلا توضیح داده اند ، بنابراین مطالب برای شما تکراری و برای ما همچنان بدیع و مایه تفکر و تعمق است.

مطالبی که برای شما نیز میتوانست سواد عرفانی محسوب شود کما اینکه بعد از مواجهه با عرفان حلقه و جلسات بازجویی بیشمار با استاد عزیزمان ، زمینه صحبتهایتان برگرفته از مباحث عرفان حلقه شد و گرنه باز حرفی و سوادی برای گفتن و ارائه نداشتید و حتی زمانیکه خواستید نقد کنید از تمام قوای خود اعم از اساتید حوزه و دانشگاه و … استفاده کردید انهم نه برای نقد علمی و منصفانه بلکه برای تحریف مطلب و وارونه نمایی و مغالطه و …

و از طرفی دیگر شما نگران هستید که با توضیحات استاد عزیزمان در کلاس اکادمی و نیز پایه ریزی محکم مطالب مقدماتی عرفان کیهانی حلقه ونیز روشنگری ها و افشاگری تحریفاتی که شما و ایادیتان در طی این سالها وارد اموزه های عرفان کیهانی حلقه کرده اید ، تمام رشته هایتان پنبه شود ، که البته با حضور استاد گرانقدرمان همین اتفاق افتاده است .

بنابراین دیگر حنایتان رنگی نداشته و نخواهد داشت  و معقولانه است اگه چنانچه دست از سر عرفان حلقه بردارید و پی کار خود روید کار شما همان رمالی و جن گیری و دعانویسی و علم جفرو …بود که در ان استادید و برای ان شاگرد پرورش میدهید و از ان ارتزاق میکنید ، شمارا چه کار با اهل معرفت و چه کار با مطالب معرفتی که نه تنها صالح یه نقد ان نیستید ، بلکه بسی از  مرام معرفتی دور هستید که بخواهید مدافع ان نیز باشید.»

 

محمدعلی طاهری

 

در متن بیانیه از بازجوهایی نام برده شده که در طی 9 سال حبس محمدعلی طاهری، از دانش وی بهره می بردند و با توجه به اینکه عرفان حلقه همواره آقای حمیدرضا مظاهری سیف را به عنوان یکی از بازجوهای محمدعلی طاهری معرفی کرده اند، ذکر دو نکته ضروری است:

اول اینکه، آقای حمیدرضا مظاهری سیف که یکی از منتقدین عرفان حلقه است، اولین کتاب عرفانی خود با نام «خودشناسی عرفانی» را در سال 1379 تألیف کرد و این کتاب در سال 1381 منتشر شد. همچنین وی از همان زمان دوره های آموزشی شرح مثنوی و خودشناسی عرفانی را برگزار می کرد، اما محمدعلی طاهری در آن زمان بنابه اعتراف خودش هنوز با غیرارگانیک ها درگیر بود و از عرفان هیچ خبری نداشت.

محمدعلی طاهری در این سال ها دوره هایی آموزشی با نام تله انرژی پاتی بر گزار می کرد و سال 1384 کتاب «عرفان کیهانی» او که البته بخش زیادی از آن مرهون قلم فرسایی دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی است، منتشر شد.

اما آقای حمیدرضا مظاهری سیف در سال 1384 کتاب دیگری به نام «آیین عاشقی» و مقالات فراوانی در حوزۀ عرفان منتشر کرده بود. پژوهشگر هوشمند متوجه می شود که چه کسی زمینۀ مطالبش را از دیگری گرفته است.

نکته دوم اینکه، جناب محمدعلی طاهری بهتر بود برای استحکام مطالب عرفان کیهانی، به جای ایجاد یک شاخۀ جدید و بیان مطالبی که مسترهای قدیمی را به تردید در بارۀ او واداشته، براساس پایبندی به اصول خودش در چارچوب مطالب قبلی حرکت می کرد و شاخۀ جدیدی را در عرفان حلقه ایجاد نمی کرد. به هر حال این رنگ به رنگ شدن آراء نشان از سستی پایه های فکری او دارد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7047
  • 648 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.