20

یازدهمین نشست هم اندیشی نقد عرفان‌های نوظهور

  • کد خبر : 371
  • 15 بهمن 1396 - 15:05
یازدهمین نشست هم اندیشی نقد عرفان‌های نوظهور

یازدهمین نشست هم اندیشی نقد عرفان‌های نوظهور  و هفتمین سالگر تأسیس مؤسسه بهداشت معنوی به همت معاونت پژوهشی موسسه بهداشت معنوی و همکاری اداره کل تبليغات اسلامی استان قم و با حضور جمعی از پژوهشگران و فعالان این عرصه در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد. در ابتدای این جلسه آقای یوسفی کیا […]

یازدهمین نشست هم اندیشی نقد عرفان‌های نوظهور  و هفتمین سالگر تأسیس مؤسسه بهداشت معنوی به همت معاونت پژوهشی موسسه بهداشت معنوی و همکاری اداره کل تبليغات اسلامی استان قم و با حضور جمعی از پژوهشگران و فعالان این عرصه در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقای یوسفی کیا معاون پژوهشی مؤسسه ضمن خیر مقدم به حضار اظهار داشت: اگر پژوهشگران عزیز  در حال انجام پروژه پژوهشی ای در حوزه معنویت های نوظهور هستند، با هماهنگی قبلی، یافته های خود را در این سلسله جلسات مطرح نمایند.

در ادامه حجت الاسلام عرب مدیر عامل موسسه بهداشت معنوی  گزارشی از تاریخچه شکل گیری موسسه و اهداف و چشم انداز موسسه ارائه کردند و آماری از جریانات فعال در کشور ارائه نمودند.

حجت الاسلام عرب گفت:بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری می بایست «نبرد فرهنگی را باید با مقابله به مثل پاسخ داد» .

وی افزود :حضرت آقا در جای دیگری می فرمایند که «دشمن با  مطالعه، تدبیر و پیش بینی عرفان های کاذب را ترویج می کند». با توجه به این فرمایشات ما «مطالعه وضعیت موجود» را آغاز کردیم و با پویش محیطی و نقد جریان های رقیب، و نیز با توجه به چشم انداز موسسه، راهبرد روشنگری را سرلوحه برنامه های موسسه قرار دادیم.

مدیر عامل موسسه بهداشت معنوی گفت : تا کنون حدود 50 جلد کتاب با موضوعات مرتبط با عرفان‌های نوظهور برای مخاطبان مختلف چاپ شده است و برای سه جریان عرفان حلقه،یوگا و تفکر نوین ، به علت اهمیتی که دارند، به طور خاص برنامه ریزی کرده ایم.

در ادامه حجة الاسلام مظاهری سیف ریاست موسسه در ادامه جلسات گذشته، مباحثی پیرامون «نظام معنویت اسلام» ارائه نمودند.

در انتهای جلسه برخی از حاضران در جلسه سوالاتی پیرامون مباحث مطرح شده در جلسه مطرح کرده و استاد مظاهری سیف به این سوالات پاسخ دادند.

جلسه بعدی اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد.در حاشیه این جلسه نمایشگاهی از محصولات موسسه بهداشت  معنوی برگزار شد .

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=371
  • 406 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.