19

تبیین ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیدگان عرفان‌های کاذب

  • کد خبر : 5506
  • 29 اردیبهشت 1399 - 19:03
تبیین ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیدگان عرفان‌های کاذب

برنامه «روبه‌راه» رادیو معارف به بررسی و تبیین ظرفیت‌های حقوقی یا قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیدگان جریان‌های مدعی معنویت پرداخته است. به گزارش جمن‌نیوز؛ بی‌شک برنامه اصلی دین، گسترش و تعمیق معنویت در میان همه انسان‌ها است و نقش مهم معنویت در زندگی بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور برنامه «روبه‌راه» که باهدف […]

برنامه «روبه‌راه» رادیو معارف به بررسی و تبیین ظرفیت‌های حقوقی یا قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیدگان جریان‌های مدعی معنویت پرداخته است.

به گزارش جمن‌نیوز؛ بی‌شک برنامه اصلی دین، گسترش و تعمیق معنویت در میان همه انسان‌ها است و نقش مهم معنویت در زندگی بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور برنامه «روبه‌راه» که باهدف بررسی چالش‌های اجتماعی طراحی و تولید می‌شود در یکی از برنامه‌های خود به تبیین نسبت بین دین و معنویت می‌پردازد.

در برنامه روز دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، به این پرسش که چه ظرفیت‌های حقوقی یا قانونی برای پیگیری خسارت‌های معنوی آسیب‌دیده‌های جریان‌های مدعی معنویت و دروغین وجود دارد؟ پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید یزدی، معاون فرهنگی دادگستری قم در پاسخ به این پرسش گفت:  اگر کسی به دام عرفان‌های کاذب افتاد ممکن است از حیث مادی و معنوی دچار آسیب و خسران شود، اینها قابل شکایت و پیگیری است. اگر شکایتی هم اتفاق نیفتد دادستان می‌تواند به عنوان مدعی العموم وارد می‌شود و اگر ببیند کسی به اسم عرفان اصیل دارد عده‌ای را می‌فریبد با او برخورد می کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر پژوهشکده مطالعات معنوی، نیز که به‌صورت تلفنی در برنامه حضور داشتند بعضی از مصادیق خسارت‌های مادی و معنوی را که متوجه افراد و خانواده‌ها شده است، مطرح کردند.

برنامه «روبه‌راه» به همت گروه فرهنگ و جامعه طراحی و تولید می‌شود که تهیه‌کنندگی این برنامه را محمدحسن جلالی، سردبیری آن را منصوره رضوانی اصل و اجرای آن را رضا هدایت‌فر بر عهده دارد.

این برنامه شنبه تا دوشنبه ساعت ۹:۳۰ به طور زنده از امواج فضیلت و فطرت به روی آنتن می‌رود.

صوت برنامه «روبه‌راه» جهت استفاده علاقه‌مندان به آشنایی با مباحث معنویت و آسیب‌های فردی و اجتماعی آن به سمع شما عزیزان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=5506
  • 582 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.