20

زرگر معنویت ها اعدام شد

  • کد خبر : 391
  • 30 بهمن 1396 - 6:29
زرگر معنویت ها اعدام شد

به گزارش جمن نیوز کریم زرگر بنیان‌گذار فرقه «مدرسه باطنی راه معرفت»، با حکم دادگاه انقلاب، در بهمن‌ماه سال جاری اعدام شد. مدرسه باطنی راه معرفت در حقیقت شاخه رسمی سازمانی به نام لوسیز تراست  (Lucis Trust) در ایران بود. این سازمان در سال 1922 توسط آلیس بایلی از رهبران سابق فرقه تئوسوفی راه‌اندازی شده […]

به گزارش جمن نیوز کریم زرگر بنیان‌گذار فرقه «مدرسه باطنی راه معرفت»، با حکم دادگاه انقلاب، در بهمن‌ماه سال جاری اعدام شد. مدرسه باطنی راه معرفت در حقیقت شاخه رسمی سازمانی به نام لوسیز تراست  (Lucis Trust) در ایران بود.

این سازمان در سال 1922 توسط آلیس بایلی از رهبران سابق فرقه تئوسوفی راه‌اندازی شده بود. [واژه لوسیز اشاره به لوسیفر دارد که در ادبیات مسیحی به معنای ابلیس است.] یکی از فعالیت‌های آلیس بایلی در این سازمان، تأسیس مرکزی با عنوان مدرسه آرکان بود. در این مرکز افراد در قالب گروه‌های سه‌نفره (با عنوان مثلث) گروه‌بندی‌شده و آموزش‌های علوم باطنی (غریبه) به آنان داده می‌شد.

کریم زرگر با همکاری همسرش مرجان داوری، مدرسه باطنی راه معرفت را با الگوبرداری از مدرسه آرکان در ایران راه‌اندازی نمود و در طول چندین سال دوره‌های آموزشی مختلفی را برای افراد برگزار می‌کردند. مرجان داوری یکی از اولین مترجمان آثار فرقه اکنکار (یکی از مهم‌ترین فرقه‌های کاذب آمریکایی)  در ایران بود.

اعضای فرقه مدرسه راه معرفت نیز، فعالیت‌هایی درزمینۀ  ترجمه آثار آلیس بایلی شروع کرده بودند. رهبر این فرقه انحرافی از حس کنجکاوی مریدان خود برای دستیابی به مفاهیم غیبی سوءاستفاده نموده و با طراحی ساختاری تشکیلاتی این‌گونه القاء می‌نمود که مریدان در صورت نزدیکی به وی و محبوب استاد شدن حقایق بیشتری را به دست خواهند آورد.

ذهن شویی مریدان در جهت دستیابی به‌مراتب بالاتر به هر قیمت ممکن، منجر به بروز کثیف‌ترین فسادهای اخلاقی در روابط سرکرده این فرقه با مریدان خود شده بود. فسادهایی که با توجیهات اباحی‌گرایانه وی رنگ و لعابی رازآلود و شبه معنوی به خود می‌گرفت.

انتخاب اسامی کیهانی، ازدواج‌های فرقه‌ای و تشکیل زوج‌های معنوی و آرزوی دستیابی به قدرت‌های ماورایی ازجمله عواملی بود که به تحکیم ساختارهای این فرقه شیطانی کمک می‌کرد. ازجمله فعالیت‌های این فرقه، ساخت یک مرکز معنوی دریکی از مناطق شمال کشور بود که افراد برای گذراندن برخی دوره‌های خود به این محل سفر می‌کردند.

کریم زرگر متولد 1332 اهواز، فارغ‌التحصیل حقوق قضایی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران و دکترای حقوق دریایی از دانشگاه استراسبورگ فرانسه بود. او در سینما هم فعالیت داشت و در فیلم «عروسی خوبان» به کارگردانی محسن مخملباف به‌عنوان مدیر تولید و بازیگر فعالیت کرده بود. زرگر، در اوایل انقلاب، مدتی نیز در سمت‌هایی چون: مدیرکل سیمای برون‌مرزی، مدیر پخش شبکه اول سیما، رئیس دانشکده صداوسیما، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه گزارش فیلم فعالیت داشته است.

کریم زرگر و عوامل اصلی این فرقه در سال 1394 توسط نیروهای امنیتی دستگیر و حکم اعدام وی اواخر سال 1395 صادر شد. پس از تائید دیوان عالی قضایی کشور، این حکم در بهمن‌ماه 1396 به اجرا درآمد.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=391
  • 1600 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. سلام

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.