22
فرقه اکنکار هم به سرنوشت عرفان حلقه گرفتار شد

انشقاق در نمایندگی ایران فرقه اکنکار

  • کد خبر : 7221
  • 01 خرداد 1400 - 22:31
انشقاق در نمایندگی ایران فرقه اکنکار
کمال الماسی جاف نمایندۀ فرقۀ اکنکار در ایران، پس از اختلافاتی که با هارولد کلمپ، رهبر معبد اک، پیدا کرد، اعلام کرد که دیگر هارولد کلمپ رهبر فرقه اکنکار نبوده و نمایندگی اکنکار در ایران، آن را به رسمیت نمی شناسد.

بهداشت معنوی؛ پس از انشقاق ایجاد شده در فرقۀ عرفان حلقه و ایجاد دو شاخۀ حلقۀ تورنتو به رهبری محمدعلی طاهری و حلقۀ ترکیه متشکل از مسترهای پیشین، در فرقه اکنکار نیز این اتفاق افتاده و جریان فارسی زبان این فرقه عملاً به دو گروه تقسیم شده اند.

کمال الماسی جاف نمایندۀ فرقۀ اکنکار در ایران، پس از اختلافاتی که با هارولد کلمپ، رهبر معبد اک، پیدا کرد، اعلام کرد که دیگر هارولد کلمپ رهبر فرقه اکنکار نبوده و نمایندگی اکنکار در ایران، آن را به رسمیت نمی شناسد.

پس از اعلام استقلال کمال الماسی جاف از هستۀ مرکزی فرقه اکنکار، برخی از پیروان این فرقه، مانند مرتضی نعمتی به آموزش تعالیم اک به علاقه مندان فراگیری آموزه های این فرقه اقدام کردند.

این موضوع کمال الماسی جاف را در فرقۀ اکنکار به حاشیه راند. از این رو، وی تلاش می کند با افشاگری در مورد برخی مفاسد جنسی موجود در این فرقه و نسبت دادن آن به جریان مخالف خود، تیم مرتضی نعمتی را بدنام کند.

از سویی وی دست به انتحار زده و بخشی از مکاتبات خود با معبد اک را منتشر کرده است. این مکاتبات در دو جلد کتاب «بنی جبرئیل روح است» درج شده است. در این کتاب کمال الماسی جاف تلاش می کند تلاش خود برای افزایش اعتبار پیروان ایرانی اکنکار در این معبد و بی مهری های صورت گرفته از سوی معبد را به نمایش گذارد.

شایان ذکر است در ایران فرقۀ اکنکار، فعالیت‌‌ های تبلیغی و ترویجی متنوعی را در دستور کار داشته است. تا زمانی که شیوه و جهت این فرقه روشن نبود و فقط با موضوع آموزش‌‌ های مراقبه و آموزش‌‌ های آرام ‏‌بخش فعالیت می‌‌ کرد، آزادانه به تمام فعالیت‌‌ های خود مشغول بود.

در همین دوران، گروه فعال اکیست‌ ‏ها توانستند کتاب‌‌ های این فرقه را به فارسی برگردانند و در شمارگان بالا چاپ کنند. هوشنگ اهرپور بیش از ده عنوان از کتاب‌‌ های این فرقه را به فارسی برگردانده است. پس از او می‏‌توان از افرادی مانند مهیار جلالیانی، مینو ارژنگ، یحیی فقیه، مرجان داوری و مریم البرزی نام برد که هرکدام بیش از یک جلد از کتاب‌ های این فرقه را ترجمه کرده‌اند.

اشخاصی چون محمدهادی ماکیانی، عبدالرضا فقیه، شهرام محمدپور، شهرام شامحمدی، محمدعلی اخلاق‌ دوست و اخوان تفتی نیز هر کدام یک جلد از کتاب‌‌ های اکنکار را به فارسی برگردانده‌‌ اند.

 

لینک‌های مرتبط:

اعلام جنگ اکنکار بر علیه فرقه حلقه

تأسیس خورشید نیوز توسط کمال الماسی جاف

تشدید اختلافات میان دو فرقه انحرافی اکنکار و عرفان حلقه

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7221
  • 1150 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.