21

تشکر گری کریگ از فرهاد فروغمند

  • کد خبر : 384
  • 30 بهمن 1396 - 6:25
تشکر گری کریگ از فرهاد فروغمند

به گزارش جمن نیوز، گری کریگ مبدع «ای اف تی» در یک مکالمه صوتی از فرهاد فروغمند به خاطر ترجمه کتاب‌هایش به زبان فارسی تشکر کرد. ای اف تی (Emotional Freedom Technique) یا ضربه تراپی و رها سازی احساسات  روشی غیرعلمی با مضامین شبه معنوی است که ریشه در طب سوزنی و مفاهیم تائویستی دارد. […]

به گزارش جمن نیوز، گری کریگ مبدع «ای اف تی» در یک مکالمه صوتی از فرهاد فروغمند به خاطر ترجمه کتاب‌هایش به زبان فارسی تشکر کرد.

ای اف تی (Emotional Freedom Technique) یا ضربه تراپی و رها سازی احساسات  روشی غیرعلمی با مضامین شبه معنوی است که ریشه در طب سوزنی و مفاهیم تائویستی دارد. در EFT از ضربه دست جهت آزاد سازی مسیرهای انرژی موجود در بدن استفاده می شود.

در تعریف EFT توسط مدعیان آن آمده است: «تکنیک رهایی از احساسات ناخوشایند ( EFT ) تکنیک بسیار قدرتمندی برای رفع ناراحتی های ناشی از خاطرات است. این تکنیک حتی توانایی برطرف کردن نمودهای جسمی همانند دردهای مزمن، آلرژیها، و چیزهای دیگر را دارد.

در زمان اجرا به سرعت کار خود را انجام می دهد و هیچگونه فشاری برای قرار گرفتن در شرایط خاطره ناخوشایند به شخص وارد نمی آورد. ای اف تی بر اساس طب سوزنی و طب فشاری توسط یک مهندس دانشگاه استنفورد ابداع شده است.

در این تکنیک ضربات آرامی به نقاط مهم انرژیکی بدن نواخته می‌شود. این ضربات باعث تعادل انرژی در بدن می شوند.ای اف تی را می توان در همه جا، همه وقت و در هر شرایطی استفاده کرد. در این تکنیک از دارو، انرژی خارجی و سوزن خبری نیست، اما نتایج آن باور نکردنی است.»

تاکنون هیچ مدرکی علمی  مبنی بر صحت این روش در مراکز معتبر علمی جهان ارائه نشده است و این فرضیه ها در حد ادعا باقی مانده است .

گری کریگ مدعی ابداع این روش نیز از جایگاه علمی معتبری در جهان برخوردار نیست. ای اف تی در سال ۱۹۹۷ ابداع توسط وی و به دنیا معرفی شده است. وی مهندس فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد ایالات متحده بوده و هر جا که فرصتی به دست آورده تأکید می نماید که نه تنها روانشناس نیست بلکه مجوزی هم برای درمان ندارد و به همه افرادی که قصد یادگیری این تکنیک را دارند نیز پیشنهاد می کند اگر مجوز قانونی برای درمان ندارند هرگز با این روش به درمان افراد نپردازند. وی هسته اصلی این روش را از دکتر کالاهان آموخته و برای تکمیل روش خود از ان ال پی (NLP) یا برنامه ریزی عصبی کلامی استفاده بسیار برده است.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=384
  • 798 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.