19
شاهکار شبکه مستند سیما در مستند شهریار ملک قرآن

شعور آب و پیشرفت پرهیزگار در فراگیری قرآن

  • کد خبر : 581
  • 30 تیر 1397 - 11:23
شعور آب و پیشرفت پرهیزگار در فراگیری قرآن
در ادامه، راوی مستند با توضیح آزمایش بلورهای آب که توسط ماسارو ایموتو، شیاد ژاپنی انجام شده است، علاقه‌مندی استاد پرهیزگار به قرآن را در نتیجۀ جذب ارتعاشات قرآن توسط استاد پرهیزگار و از طریق صدای مرحوم استاد مروت می‌داند.

بهداشت معنوی؛ شبکه مستند سیما، در اقدامی ارزشمند در شصت و دومین برنامۀ «به اضافه مستند» به روایت زندگی و فعالیتهای قرآنی استاد شهریار پرهیزگار با عنوان «شهریار ملک قرآن» پرداخت. در این مستند، شرح زندگی و فعالیتهای قرآنی این قاری بین‌المللی از کودکی تاکنون از زبان خود و خانوادهاش روایت شده است. نکته تأسف بر انگیز در این مستند، استفاده از استدلال غیرعلمی شعور آب برای پیشرفت اعجابانگیز استاد شهریار پرهیزگار در تجوید و قرائت قرآن کریم است.

در بخشهای ابتدایی این مستند تلاش میشود علاقهمندی استاد پرهیزگار به قرآن و راسخ شدن عزم وی برای پیشرفت در حوزه قرائت و تجوید، با استدلال به آزمایش بلورهای آب توضیح داده شود.

در ابتدا استاد پرهیزگار خاطرهای از دوران 9 سالگی خود تعریف میکند که از تلویزیون قرائت مرحوم استاد محمد تقی مروت را شنیده و با اینکه در آن زمان فهم درستی از قرآن نداشته است، به شدت جذب قرائت آن استاد مرحوم میشود.

در ادامه، راوی مستند با توضیح آزمایش بلورهای آب که توسط ماسارو ایموتو، شیاد ژاپنی انجام شده است، علاقهمندی استاد پرهیزگار به قرآن را در نتیجۀ جذب ارتعاشات قرآن توسط استاد پرهیزگار و از طریق صدای مرحوم استاد مروت میداند.

ماسارو ایموتو ژاپنی در سال 2014 درگذشت؛ اما نظریۀ شعور آب وی همچنان زنده است و توسط برخی از مبلغان تفکر نوین در جهان تبلیغ می‌شود. او احتمالاً ارث خوبی برای بازماندگان نسبی خود برجای گذاشته باشد. مبلغان وی نیز سعی می‌کنند از میراث شبه‌علمی او ارتزاق کنند و با کلاه‌برداری از طریق بلورهای آب زندگی خود را بگذرانند.

 

لینک‌های مرتبط:

تجلی یافته‌های ماسارو ایموتو در آناهیتا

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=581
  • 655 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.