24
خلق کاربردهای درمانی برای یوگا توسط مراکز رسمی یوگای کشور

یوگا درمانی؛ از معنویت بازاری تا نگاه ابزاری

  • کد خبر : 7185
  • 28 اردیبهشت 1400 - 20:13
یوگا درمانی؛ از معنویت بازاری تا نگاه ابزاری
مهمترین نکته دربارۀ کلاس «یوگا درمانی ویژه پا و کمر» این است که بر اساس چه مستندات علمی این دوره برگزار می شود. دقیقاً چه چیزی به عنوان یوگا در این دوره آموزش داده می شود و ارتباط یوگا با درمان کمر و پا کجا اثبات شده است؟

سال‌هاست که یوگا (یوگا درمانی) با ادعاهای مبهم در حوزۀ علوم پزشکی و درمانگری گره خورده است. برگزارکنندۀ این دوره هیچ‌گونه تخصصی در حوزۀ درمانگری و علوم پزشکی ندارد و دوره‌های ارائه شده، از سوی نهادهای مسئول در حوزۀ بهداشت و درمان مورد تأیید قرار نگرفته است.

بهداشت معنوی؛ به تازگی یکی از مراکز رسمی یوگا در کشور، دوره‌ای را با عنوان «یوگا درمانی، ویژه پا و کمر» تبلیغ می‌کند. این دوره در هشت جلسه به طور مجازی برگزار می‌شود و هزینۀ آن 300 هزار تومان است. البته این مورد اولین نمونه از اینگونه دوره‌ها نیست.

مهم‌ترین نکته دربارۀ کلاس «یوگا درمانی ویژه پا و کمر» این است که بر اساس چه مستندات علمی این دوره برگزار می‌شود. دقیقاً چه چیزی به عنوان یوگا در این دوره آموزش داده می‌شود و ارتباط یوگا با درمان کمر و پا کجا اثبات شده است؟

 

یوگا درمانی

یوگا و معضل ادعاهای درمانی

ادعاهای درمانی دربارۀ یوگا فراوان است که بسیاری از آنها پس از تحقیقات فراوان اثبات نشده‌اند، ولی همچنان همین ادعاهای اثبات نشده، بهانه‌ای برای کسب و کار است و افراد زیادی با وعده‌های واهی به این گونه کلاس‌ها فراخوانده می‌شوند.

همچنین تذکر این نکته ضروری است که مداخلۀ غیر مجاز در امور درمانی جرم است. مطابق قوانین کشور، کسی که تخصصی در حوزه علوم پزشکی ندارد، مجاز به برگزاری کلاس‌های مربوط به درمان و اقدامات درمانگرانه نیست.

متأسفانه فعالیت‌های غیرقانونی مراکز رسمی یوگا در کشور روزبه روز بیشتر می‌شود. بدون شک پاسداشت قانون و احترام به اعتماد مردم مهم‌ترین عاملی است که آرامش و اعتماد را در جامعه حفظ می‌کند. افزایش تخلفات و سوءاستفاده از اعتماد عمومی، موجب افزایش بی اعتمادی و اضطراب در جامعه می‌شود.

لینک‌های مرتبط:

جادوی درمانگری به سبک سوجوک

انرژی درمانی و ارتباط غیرواقعی آن با اثر تلقین

ان ال پی و فریب مخاطب فارسی‌زبان در ویکی‌پدیا

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7185
  • 662 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.