23
تناقضات استاد کپی‌کار درباره قانون جذب

عرشیانفر؛ مخالف قانون جذب یا مروج آن!

  • کد خبر : 6628
  • 05 اسفند 1399 - 17:36
عرشیانفر؛ مخالف قانون جذب یا مروج آن!
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که ناشر این کتاب ارزشمند! انتشارات ایران جام است که مدیر مسئول آن فاروق صفی زاده است و قریب به اتفاق کتابهای این انتشارات، به ظاهر تالیف خود اوست.

بهداشت معنوی؛ سیدمحمد عرشیانفر روحانی میانسالی است که تلاش می‌کند با ظاهری دینی مباحث تفکر نوین را به مخاطب خود منتقل نماید. یکی از مهم‌ترین مباحثی که او بدان می‌پردازد، قانون جذب و مهارت‌های کسب موفقیت است. او و فاروق صفی‌زاده که ظاهراً با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند، در سال 1394 اقدام به انتشار کتابی به صورت مشترک نمودند به نام «قرآن کریم و قانون جذب».

با توجه به شناختی که از عرشیانفر وجود دارد، انتظار مخاطب این است که در این کتاب با ارائۀ مستنداتی از قرآن کریم در تایید قانون جذب مواجه شود. ولی تورق اولیه کتاب، خواننده را از این انتظار ناامید می‌کند و با کمال تحیر می‌بیند که در این کتاب نه تنها قانون جذب تایید نشده، بلکه با دلایل متعددی این قانون مورد نقد واقع شده و رد شده است.

با مرور اجمالی فهرست کتاب به این عناوین جالب! برمی‌خوریم:

ایرادات فرضیه جذب (ص23)

نبود پشتوانه علمی (ص23)

اخلاق ستیزی، رفاه محوری، سنجش گریزی، توجیه ظلم‌پذیری در قانون جذب (صص23-28)

ناسازگاری قانون جذب با اسلام (ص97)

قانون جذب حقیقت یا افسانه (ص162)

ابهامات فرضیه جذب (ص240)

و …

شاید این مقدار مخالفت با قانون جذب از سوی فردی چون عرشیانفر عجیب باشد، ولی برای رفع این تحیر لازم است تا محتوای کتاب نیز با دقت بیشتری مطالعه شود.

با شروع مطالعه کتاب در همان صفحۀ دوم با موضوع عجیبی مواجه می‌شویم. جمله ای ناتمام که در تصویر قابل مشاهده است.

عرشیانفر

این موضوع و نیز محتوای انتقادی همان صفحات اولیه کتاب، ما را به جستجو در فضای مجازی در مورد محتوای کتاب می‌کشاند.

نتیجۀ جستجو حیرت آور است:

به جرأت می توان گفت که حتی یک کلمه از این کتاب توسط فاروق صفی زاده و سیدمحمد عرشیانفر نوشته نشده و تمامی آن، از مقالات و یادداشت‌های موجود در فضای مجازی کپی‌برداری شده است. البته کپی‌برداری کاملاً ناشیانه و غیرحرفه‌ای؛ به گونه‌ای که اگر کسی اندک آشنایی با صفحه‌آرایی و حروف‌چینی کتاب و نیز شیوۀ ارجاع و فهرست منابع کتاب داشته باشد، به سادگی می‌تواند به این نتیجه برسد.

سرقت محتوا تا این حد، واقعا فضاحت‌بار و شرم‌آور است. برای اینکه ادعای ما مبنی‌بر سرقت محتوای کتاب را مشاهده کنید، اصلا کار سختی پیش رو ندارید؛ فقط کافی است هر قسمت از کتاب را که دوست دارید باز کنید و چند جمله از آن صفحه را در موتورهای جستجو، سرچ کنید. بی‌شک آن مطلب را یا در سایت مرکز ملی پاسخگویی خواهید دید، یا سایت پرسمان دانشجویی یا سایت‌های مشابه و یا یک وبلاگ شخصی.

جالب آن است که این دو نویسندۀ تلاشگر! حتی به خود زحمت نداده‌اند منابع و مآخذ هرکدام از یادداشت‌های کپی شده را به پاورقی و نام کتاب‌ها را به انتهای کتاب منتقل نمایند.

به تصویر زیر دقت کنید.

عرشیانفر

قبلا بیان کردیم که محتوای کتاب در رد قانون جذب است، اما این بخش از کتاب جزء معدود مطالبی است که در تایید قانون جذب آمده، البته با سرقت از یک وبلاگ!!

گفتنی است جای بسی تاسف، که این کتاب با این وضعیت شرم‌آور از سوی وزارت ارشاد مجوز چاپ اخذ نموده و به صورت رسمی به چاپ رسیده است. آیا ناظر محتوای کتاب، که قاعدتاً باید نیمچه تخصصی در موضوع کتاب داشته باشد، به خود زحمت یک جستجوی ساده را نیز نداده و اجازۀ چاپ کتاب را صادر کرده است؟!

در پایان، ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که ناشر این کتاب ارزشمند! انتشارات ایران جام است که مدیر مسئول آن فاروق صفی‌زاده است و قریب به اتفاق کتاب‌های این انتشارات، به ظاهر تالیف خود اوست. فاروق صفی‌زاده، متولد 1346، بنابر ادعای خودش علاوه‌بر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رسته‌های تحصیلی الهیات و معارف، دارای 6 مدرک دکتری و 2 مدرک پسادکتری است و تاکنون بیش از 300 جلد کتاب و 2000 مقاله نوشته است.!!!

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=6628
  • 4367 بازدید

ثبت دیدگاه

  1. اتفاقا ایشون بسیار عالی هستن

  2. با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه . وقتی انسان کار نکنه و بگه من پول می‌خوام و تابلوی جذب بسازه و تو دفترش بنویسه ولی هیچ تلاشی انجام نده عملا موفق نمیشه. من از این که میگن حرف منفی نزنید چون کلمات منفی بار منفی دارن تعجب می کنم. اگه قرار بر این بود پس چرا خود خداوند توی قرآن از جهنم و عذاب و قتل و .. سخن گفته؟ سوال دوم اینکه آیا قرآن انرژی منفی داره یا مثبت؟ مسلما هرکسی حتی غیر مسلمان ها با شنیدن آیات قرآن آرامش پیدا میکنند. سوال سوم اینکه چرا دکترها که اینقدر با بیماری ها سروکار دارند و باید دائم در مکالماتشون از کلمات منفی استفاده کنند انرژی منفی ندارن ؟ یا چرا پلیس ها که دائم با پرونده های جنایی مثل قتل یا کلاهبرداری و دزدی و .. سر و کار دارن انرژی منفی ندارن؟ و آیا اینها آدم های منفی هستند؟ مسلما خیر، ما با دیدن دکتر یا پلیس حالمون خوب میشه چون دکتر برامون دارو می‌نویسه و پلیس امنیت رو تامین می‌کنه .. پس چرا میگن کلمات منفی استفاده نکنید تا منفی نشید؟ قدیما زن ها که با هم درد دل می کردند حالشون خوب بود. اما حالا به خاطر اینکه مبادا از کلمات منفی استفاده نکنیم تا کائنات اونو توی زندگیمون جاری نکنند حالمون بدتر شده نه میتونیم درد دل کنیم نه مشورت کنیم نه نظر بدیم نه هیچی ..

  3. من کاری ندارم ایشون اخوند بوده یا نبوده. مهم اینه که حرفهاش حرف حسابه وبه من بسبار روحیه میده. اسناد انوشه و استاد هلاکویی که میگین دکتر نیستن وقلابی هستن این بنده خدام که میگین شیاده. کی خوبه به نظر شما. از نظر شما فقط خودتون خوبین وبس

  4. اگه لباس روحانیت نداشت بهتر بود. کلا مردم به این قشر بدبینن

  5. من به استاد عرشیانفر و آموزه هاش ایمان دارم هر کس در ایران باعث حال خوب دیگران باشه مورد حمله قرار. میگیره من از تکنیک های استاد جواب گرفتم بدون حتی یک ریال هزینه فقط تو کانال عرشاینفر به طور خیلی اتفاقی وارد شدم و فقط ویس هاو تکنیک های ایشون رو گوش میکردم و بعد از ۳ سال فقط گوش کردن ویس ها شروع کردم به تمرین‌های استاد و الان ۶ ماه تمرین های استاد رو جدی گرفتم و باز هم عرض میکنم بدون هیچ هزینه ای دارم نتیجه میگیرم و امید وارم هر کس بخواهد وجه استاد و آموزه های استاد رو مورد نقد قرار بده مطمئنا دچار اشتباه خواهد شد

  6. بخشی از متن به‌علت وجود محتوای توهین‌آمیز، توسط پایگاه خبری-تحلیلی بهداشت معنوی با علامت ****** پوشانده شده است.

  7. بابا بهداشت معنوی تو همونی نیستی که بر علیه استاد طاهری اقامه دعوی کردی بعدم تبرعه شد …..شما مواجب بگیر ثارالله هستید تا هر بستری که امکان کسادی دکان دین رو فرااهم میکنه ببندید جمعش کنید دستتون رو شده ….دنیای آگاهی مثل سیل شما چندتا جوجه آخوندو باخودش میشوره میبره یا بهتر بگم برده دیگه آبرویی ندارید

  8. ببینید این نیست که فقط بنشینی یک گوشه و هر چی تجسم کنی پیش بیاد نه این تمها جواب نمیده ولی اگر تلاش بگذارید پشت اون تجسم و کلام مثبت مطمعن باشید جواب میگیرید من ایران که بودم از بچگی خودم رو یک بدنساز مسابقه ای میدیدم و خب چون این دیگاه شور وشوق برایم بوجود آورده بود به دنبالش رفتم وترکوندم وبعدش همیشه عاشق کتو شلوارهایه اندامی بودم وخودم رو یک بیزنس من موفق میدیدم وشد تو شهر ما به صورت عجیبی وارد شغل فرش فروشی شدم ماشینی و در عرض چند سال بزرگترین فروشگاه فرش رو زدم وتا وقتی این دیدگاهم بود موفق بودم ولی بعدش به دلیلی مدام به خانمی میگفتم اگر ندیدی با این رفتارات منم ورشکست بشم وباورکنید واقعا شدم و بعدش دیگه نتونستم بمونم ایران و حالا خارج از کشور زندگی میکنم سالها دوباره همش تو دیوار میخوردم تا اینکه معجزه وار کتاب خانم اسکاول شین به دستم رسید چند ماه تو خونم کنار کتابهایه دیگه بود تا شروع به خوندنه کاملش کردم البته ایران خونده بودم گزینشی ولی ناگفته نماند که کتاب تو همانی که می اندیشی هم درسن 19سالگی خوندم منظور اینکه در ضمیر ناخودآگاهم در همون سن این قوانین رو ثبت کرده بودم ناخواسته تا اینکه واقعا دوباره انگار دکمه ای در مغزم Playشد و باور کنید یا نه یه عالمه آگاهی نمیدونم چطور اومد تو ذهنم یعنی کار از بحث پول و مال گذشت و بحث خداوند مهربون خود به خود برام پیش اومد اینم بگم من ذهن پرسشگری دارم وبا مطاللاتی که راجع به فضا کرده بودم اصلا به اینجا رسیده بودم که خدا نیست ولی با این الهامات و مطالعات بعدش وووالان به یقین رسیدم که یکی هست که اداره امور جهان به دستشه و اینم بگم خدا رو وقتی شناختم اولش خودمو درست شناختم و فهمیدم خدا اونی نیست که همه جا میگن و خیلی داستان فرق داره در عین پیچیدگی خیلی سادس و اینو بدونید خداوند خیلی خیلی پیشرفتس بیش از اون چیزی که بشه تو تصور آور د خدا تو زمان حالت ما زندگی نمیکنه برای همین نمیتونیم درک کنیم و میگیم از ازل بوده نه داستان چیز دیگس فقط کافیه بخواهین از صمیم وجود میفهمیدش وخلاصه اینکه الان از لحاظ مالی خیلی اوکی هستم و مشکلی نیست ولی با انرژیه تنها بدون تلاش ممکن نیست البته که با انرژیه تک هم شدنیه ولی اون شاید جمعا 10نفر تو کره خاکی ما نباشن واونا عمدتا جادوگر هایه خیلی قوی هستن که همون جادو هم علمه ولی علمی که شناخته نشده هنوز .

  9. نمیدونم فقط چرا من هر چی به خوبی فکر میکنم خوب نمیشم هرچی به پول فکر میکنم پولدار نمیشم. هرچی به کارهای خوب فکر میکنم فایده نداره…
    عزیزان تا تلاش و عمل از سوی انسان نباشه و توفیق از سوی خدا ، هیچ اتفاقی تو زندگی آدم نمیفته.
    بیخود دنبال جذب و فریب های این نظریه نباشیم

  10. به هر چی فکر کنی همون رو به سمت خ‌ودت جذب میکنی هنوز هم باید سر این مسایل بحث کرد قانون جذب هست چون جاذبه وجود داره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.