31
مثبت فکر کنیم یا خیر؟

واکنش یک استاد سخنوری به مثبت فکر نکنیم

  • کد خبر : 7938
  • 08 آبان 1400 - 10:55
واکنش یک استاد سخنوری به مثبت فکر نکنیم
جمال قمری متخصص مهارت‌های مذاکره، سخنرانی و فن بیان، در حساب توئیتر خود، نسبت به انتشار کتاب «مثبت فکر نکنیم» دکتر «گابریله اوتینگن» روانشناس مشهور آلمانی که در نقد مثبت‌اندیشی واکنش نشان داد.

بهداشت معنوی؛ «جمال قمری» متخصص مهارت‌های مذاکره، سخنرانی و فن بیان، در حساب توئیتر خود، نسبت به انتشار کتاب «مثبت فکر نکنیم» دکتر «گابریله اوتینگن» روانشناس مشهور آلمانی که در نقد مثبت‌اندیشی واکنش نشان داد. آقای جمال قمری در حساب توئیتری خود نوشت:

خوشحال شدم وقتی دیدم کتاب گابریله اوتینگن به فارسی ترجمه شده‌

تحت عنوان “مثبت فکر نکنید”

اوتینگن قراره کلی فحش بخوره از طرفدارانِ #قانون_جذب

 

گابریله اوتینگن

 

جمال قمری در پانزده سال اخیر در ده‌ها شرکت‌ مختلف داخلی و بین‌المللی و همچنین در اکثر دانشگاه‌های کشور به عنوان مدرس کارگاه‌های مهارتی در زمینه‌های مذاکره، متقاعدسازی، فن بیان، فروش حرفه‌ای و ارتباطات، دعوت به تدریس و سخنرانی شده است. او همچنین ده سال به عنوان مدرس دوره‌های MBA و DBA در موسسات آموزش عالی آزاد، کثیری از دانشجویان را آموزش داده است.

کتاب «مثبت فکر نکنید» اثر دکتر گابریله اوتینگن (Gabriele Oettingen) محقق و روانشناس معروف آلمانی است که با ترجمه فارسی حسین رحمانی در ایران در چند نوبت به چاپ رسیده است. این کتاب در تهران به چاپ رسیده و ناشر این اثر «ترجمان علوم انسانی» می باشد. عنوان اصلی کتاب «بازاندیشی در تفکر مثبت: درون علم جدید انگیزش» (Rethinking positive thinking : inside the new science of motivation) می‌باشد.

در فرهنگ امروزی، گفته می‌شود باید «مثبت فکر کنیم» چرا که حرف زدن از مشکلات موجب انفعال و به‌هم‌ریختگی روحی می گردد. پس باید «مثبت فکر کنیم» و «بر روی هدف خود تمرکز کنیم» تا موانع را راحت‌تر از پیش رو برداریم و به موفقیت برسیم.

اما حاصل تحقیق علمی و روش‌مند گابریله اوتینگن چیز دیگری است. ایشان در این تحقیق خوش‌بینی و مثبت‌اندیشی را در حیطه‌های مختلف زندگی شخصی و همچنین در روابط گسترده‌تر اجتماعی به روش علمی بررسی کرده است. حاصل تحقیقات علمی گابریله اوتینگن این بوده که خوش‌بینی، برخلاف تصور رایج، ما را دچار انفعال می‌کند و احتمال رسیدن به موفقیت را کاهش می‌دهد.

لینک‌های مرتبط:

قانون جذب از دیدگاه گابریله اوتینگن

راز دروغ مثبت‌اندیشی

بررسی نظرات روانشناسان غربی در حوزه مثبت‌اندیشی

* بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها در حوزه معنویت‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب منتشر می‌شود.

لینک کوتاه : https://behdashtemanavi.com/?p=7938
  • 524 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت، در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.